Marketing relacji – dobry temat na pracę magisterską
Prace magisterskie z Marketingu są bardzo zróżnicowane. W tym artykule opisany zostanie zagadnienie marketingu relacji. Wielu teoretyków marketingu twierdzi, że celem marketera tak naprawdę nie jest sama sprzedaż. Jego celem powinno być zbudowanie osobistej relacji pomiędzy klientem, a daną usługą, produktem lub marką.
Zacznijmy od zdefiniowania pojęcia “marketing relacji“. Ogólnie można to pojęcie zdefiniować jako sposób komunikowania się przedsiębiorstwa z każdym klientem. Każda firma poprzez różne formy promocji wysyła do klienta pewien komunikat marketingowy. Celem nadrzędnym marketingu relacyjnego jest nieustanne rozwijanie relacji z klientem, w celu uzyskania obopólnych korzyści.
Marketing relacji posiada całą gamę synonimów. Często się go określa marketingiem związków lub marketingiem powiązań. Utrzymanie pozytywnej relacji z klientem to w marketingu relacji rzecz pierwszorzędna. Firmy wiedzą, że łatwiej i taniej jest klienta utrzymać, aniżeli zdobyć za każdym razem nowego klienta. Relacja z klientem stanowi esencję marketingu relacji.
„Różnica pomiędzy sprzedażą i marketingiem jest taka, że ta pierwsza rządzi relacją, a drugi przekazem”. John Jantsch
W praktyce biznesowej wykorzystanie marketingu relacji sprowadza się do stosowania działań spersonalizowanych. Klient ma czuć, że jest dla przedsiębiorstwa wyjątkowy. Ma on mieć poczucie, że nie jest on jedynie kolejną cyferką w Excelu. Firma musi znać przekonania i indywidualne preferencje danego klienta. W oparciu o nie, firma ma przygotowywać indywidualną, spersonalizowaną ofertę.
Prace magisterskie z Marketingu, a realny biznes.
Prace magisterskie z Marketingu fantastycznie rozwijają studentów. Przygotowują ich do pracy w biznesie oraz rozwijają ich kreatywność. To co uczy jednakże najlepiej to po prostu realna, codzienna praktyka. Dzięki niej wiemy, co się sprawdza, a co nie. Warto czerpać nie tylko z własnych doświadczeń, ale również z cudzych. Najlepiej uczyć się nie na swoich, a na czyiś błędach. W tym celu należy codziennie śledzić w Internecie strony, które traktują o marketingu.
W realnym biznesie podejmuje się ryzyko, związane z utratą pieniędzy, a nie raz i całego majątku. Wielu czystych teoretyków po prostu nie potrafi przezwyciężyć strachu przed takim ryzykiem. Z drugiej strony, jeśli chcesz być naprawdę wielkim managerem bądź też biznesmenem musisz osiągać sukcesy w realnym działaniu. Jak pisał Arystoteles “inteligencja polega nie tylko na wiedzy, ale również na umiejętności zastosowania wiedzy w praktyce”.