Ładowanie…
  • Prace magisterskie z marketingu
    Marketing relacji – dobry temat na pracę magisterską
Prace licencjackie z marketingu

Marketingowiec – jakie cechy powinien posiadać?

Prace licencjackie z Marketingu przygotowują studentów do przyszłej pracy zawodowej. To bardzo dobrze. W tym artykule przeanalizujemy, jakie cechy i umiejętności powinien mieć dobry marketingowiec. Wbrew pozorom, nie jest to takie łatwe. Marketing to potężna dziedzina wiedzy, w której występuje wiele specjalizacji.

Po pierwsze dobry marketingowiec nie powinien bać się sprzedawać. Bardzo często wiele osób czuje paraliżujący strach przed sprzedażą. Tymczasem w marketingu sprzedawanie to wręcz podstawa wszystkiego. Bardzo trudno jest być sprzedawcą, bez odpowiednich umiejętności sprzedażowych. O sprzedaży trzeba się nie tylko uczyć, ale również praktykować ją. Nie bez powodu Juliusz Cezar mawiał, że “nauczycielem wszystkiego jest praktyka”. Obecnie handlowiec to najbardziej poszukiwany pracownik na polskim rynku pracy.

Licencjat z Marketingu może być preludium do Twojej wymarzonej kariery!

Dobry marketingowiec interesuje się ekonomią oraz ogólnie biznesem. Codziennie wchodzi na konkretne strony internetowe, aby być na bieżąco. Analizuje to, co w biznesie działa, a co nie. Stara się on dostrzec te trendy, które będą kształtować gospodarkę,  Marketingowiec wie, że natura nie znosi próżni i  jak to mawiał Nicollo Machiavelli “wszystkie sprawy ludzkie są w ciągłym ruchu”. Zdolności analityczne są dla marketingowca podstawą do podejmowania właściwych decyzji biznesowych.

„Daj mi sześć godzin na ścięcie drzewa, a pierwsze cztery spędzę na ostrzeniu siekiery”. Abraham Lincoln

Jakie cechy powinien posiadać dobry marketingowiec? Analiza.

Dobry marketingowiec powinien być również kreatywny. Kreatywność to bardzo ważna rzecz. Ktoś, kto potrafi stworzyć interesującą wizję, ideę lub też uniwersum, może zarabiać miliony. Obecna gospodarka będzie likwidować proste prace fizyczne. Promować będzie ona za to różnych kreatorów. Przykładowo mogą to być pisarze, piosenkarze lub twórcy gier. Praca twórcza jest trudna do skopiowania, dlatego też będzie ona zyskiwać na znaczeniu. “Światem rządzi wyobraźnia”, jak pisał Napoleon Bonaparte. Kreatywność będzie więc na pewno w gospodarce przyszłości mocno promowana.

Pisanie prac magisterskich z marketingu
Tworzenie licencjatu z Marketingu jest zawsze sporym wyzwaniem!

Dobry marketingowiec powinien dużo czytać. Nie bez powodu mówi się, że “człowiek jest sumą książek, które przeczytał”.  Literatura z zakresu marketingu i sprzedaży jest bardzo bogata. Dobry marketingowiec wie, że lepiej czytać praktyków z sukcesami, aniżeli czystych teoretyków. Jak mawiał Napoleon Bonaparte “najlepszym mówcą na świecie jest sukces”. Najlepiej czytać i słuchać tych ludzi, którzy odnoszą triumfy w danej dziedzinie i analizować przyczyny tych właśnie sukcesów. Sprawny marketingowiec próbuje zduplikować, to co działa u innych, w swoim działaniu, bądź nawet usprawnić te rzeczy, które wykorzystuje konkurencja.

„Wyznaczanie celów to pierwszy krok w przekształcaniu niewidzialnego w widzialne”. Tony Robbins

Dobry marketingowiec nie może być pesymistą, ani też skrajnym optymistą. Najlepsze podejście  to podejście realistyczne. Uważa on na  największe ryzyko biznesowe – przeliczenie. Dobry marketingowiec wie, że ryzyko podejmować należy, ale w sposób rozsądny. Dlatego właśnie dla sprawnego marketingowca ważna jest drobiazgowa analiza ryzyka oparta na konkretnych wyliczeniach i badaniach marketingowych.

Prace licencjackie z Marketingu, a realny biznes. Refleksje.

Prace licencjackie z Marketingu powinny dotyczyć realnych, biznesowych problemów. Powinny one przygotowywać do przyszłej pracy zawodowej. Dobry marketingowiec wie, że oceny w szkołach to jedno, a realna praktyka to drugie. Generalnie “najlepszą szkołą jest doświadczenie”, jak mawia arabskie przysłowie. Staraj się więc w swoim życiu dążyć nie tyle do zdobywania wiedzy czysto teoretycznej, a wiedzy, którą możesz wykorzystać w realnym działaniu. Jak pisał Abu Hamid al-Ghazali „iedza bez działania to marnotrawstwo, a działanie bez wiedzy to głupota”.

Jeśli piszesz obecnie swoją pracę licencjacką z Marketingu i interesuje Ciebie profesjonalna pomoc, to zapraszamy serdecznie!
Pomoc w pracach licencjackich z Marketingu

Wiele osób jest świetnymi teoretykami, ale boi się działać w warunkach ryzyka i niepewności. Historia zna wiele przypadków, w których osoby bez jakiegokolwiek wykształcenia odniosły fantastyczne sukcesy, dzięki swojej dedykacji i wierze w swoje marzenia. W związku z powyższym wciąż rozwijaj swoje praktyczne zdolności i kompetencje, aby odnosić sukcesy w biznesie! Twój licencjat z Marketingu powinien być dla Ciebie okazją do zdobycia cennej wiedzy!

Nasz mecenas:
Pisanie prac po angielsku – portal

Dodaj komentarz