Ładowanie…
  • Prace magisterskie z marketingu
    Marketing relacji – dobry temat na pracę magisterską
Pisanie prac licencjackich z Marketingu

Pisanie prace licencjackich z Marketingu – temat badań rynkowych

Pisanie prac licencjackich z Marketingu to często bardzo ciężkie zadanie. Szczególnie ciężko wybrać odpowiedni temat. W poniższym artykule zaproponujemy temat: “Rola badań rynku we Franchisingu”. Jest to temat bardzo ciekawy i użyteczny.

Dobrze przeprowadzone badania rynkowe pozwalają uniknąć utraty dużej ilości pieniędzy, a nieraz dorobku całego życia. Badania rynkowe powinny być podstawą każdego dobrego planowania biznesowego, niestety nie zawsze w praktyce biznesowej się o tym pamięta.

Licencjat z Marketingu jest zawsze sporym wyzwaniem!

Najpierw należy rozpocząć swoją pracę licencjacką z Marketingu od rozdziału teoretycznego, w którym trzeba w zdefiniować pojęcie badań rynkowych. Ogólnie można je zdefiniować jako zespół czynności, które polegają na gromadzeniu informacji o zjawiskach i procesach na rynku, aktualnym stanie na rynku oraz tendencjach, które na nim panują. Badania rynku stanowią część badań marketingowych.

„Śmiały początek to połowa sukcesu”.
Giuseppe Garibaldi

Podział badań marketingowych.

Badania rynkowe można podzielić ze względu na wiele różnych kryteriów. Ogólnie można te badania podzielić na pierwotne oraz wtórne. Badania pierwotne to te, które wykorzystują dane, które są realizowane na użytek danego badania. Do tych badań zaliczają się wywiad, obserwacja i eksperyment. Natomiast badania wtórne odnoszą się do reinterpretacji danych powstałych wcześniej, przykładowo w gazetach, magazynach, urzędach bądź też online. W poniższej tabeli przedstawiono podział tych badań.

Badania pierwotneBadania wtórne
Wywiad (techniki: personalny, listowny, telefoniczny, ostatnio też grupowy i e-mail).raporty finansowe
Obserwacja (techniki: osobista, mechaniczna, elektroniczna).badania prowadzone przez GUS lub agencje badań rynkowych
Eksperyment (techniki: naturalny, laboratoryjny).publikacje w magazynach i czasopismach.
ankietyraporty tworzone przez różne instytuty i instytucje
grupy badawcze
Pisanie pracy licencjackiej z Marketingu może być preludium do Twojej wymarzonej kariery!

Badania marketingowe też można podzielić ze względu na cel. Umiejętne wykorzystywanie tych badań marketingowych może bardzo pomóc w podejmowaniu właściwych działań biznesowych.

    Ze względu na cel przeprowadzania, badania rynku można podzielić na:

  • Badania eksploracyjne – mające na celu analizę danego problemu
  • Badania cenowe – określające elastyczność cenową i optymalną cenę
  • Badania testowe – służą sprawdzania danych produktów bądź usług
  • Badania marki – koncentrują się na analizie postrzegania danej marki
  • Panele gospodarstw domowych – badaj zmiany zachowań poszczególnych gospodarstw domowych
  • Badania satysfakcji klientów – badanie zadowolenia klienta z usługi bądź produktu
Prace magisterskie z marketingu
Praca licencjacka o Badaniach rynku może dać Tobie bardzo cenną wiedzę!

Badania rynkowe a franchising.

Badania rynkowe są przydatne zwłaszcza we franchisingu. Zanim otworzysz jakąkolwiek działalność, warto przeprowadzić te badania. Jeśli np. chcesz otworzyć działalność w galerii handlowej, to najpierw warto sprawdzić taki parametr jak frekwencja w danej lokalizacji. Po jej zbadaniu będziesz mieć szerszy obraz ryzyka, które wiąże się z otwarciem działalności w tym wybranym miejscu. Prostą i praktyczną formą badań rynku jest gromadzenie danych np. z urzędów statystycznych, gazet, internetu czy też rozmów z innymi najemcami. Analiza danych jest podstawą do podejmowania właściwych decyzji biznesowych.

„Przełożenie pomysłów na działanie to najtrudniejsza rzecz na świecie”. Johann Wolfgang von Goethe

Tworzenie licencjatu z Marketingu – seria wskazówek.

Rozdział drugi pracy licencjackiej z Marketingu powinien być już mocno praktyczny. Warto tu przedstawić przykłady własnych badań rynkowych. Mogą to być np. badania, które przeprowadziłbyś przy otwieraniu kawiarni w galerii handlowej. Naturalnie działałaby ona w ramach sieci franczyzowej. W tym rozdziale trzeba by pokazać konkretne badania rynkowe, które wskazywałyby, że otwarcie takiej działalności miałoby biznesowy sens, bądź też by go nie miało. Sęk w tym, aby swoje wnioski podpierać konkretnymi liczbami.

Pisanie pracy licencjackiej z Marketingu może być prawdziwą przygodą!

Rozdział trzeci Twojej pracy licencjackiej z Marketingu powinien być już konkretnym podsumowaniem pracy. Należy tu pokazać, jak Twoje badania rynku, wpłynęłyby na konkretną decyzję biznesową, którą można by podjąć. Innymi słowy, należy wskazać jaką decyzję należy podjąć, na podstawie przeprowadzonych przez Ciebie badań rynku.

Pisanie prac licencjackich z Marketingu – refleksje.

Pisanie prac licencjackich z Marketingu jest przez część studentów traktowane jako zło konieczne. A szkoda. Umiejętność przeprowadzania badań rynkowych może być kluczowa dla sukcesu Twoich biznesowych przedsięwzięć. Dobrze wykonane badania rynkowe dają szansę na uniknięcie ciężkich i srogich biznesowych porażek.

Jeśli tworzysz obecnie swoją pracę dyplomową z Marketingu i interesuje Ciebie profesjonalna pomoc, to zapraszamy serdecznie!
Prace dyplomowe z Marketingu

Najlepiej już podczas studiów zdobywać konkretne umiejętności. Idealnie byłoby, gdyby udało się Tobie już podczas studiów znaleźć pracę w dziale marketingu i rozwijać swoje kompetencje. Dzięki takiemu działaniu, tuż po studiach możesz zaprezentować nie tylko dyplom, ale również konkretne umiejętności poparte doświadczeniem.

Warto zapoznać się z artykułem:
Tematy prac magisterskich ze Stosunków Międzynarodowych

Dodaj komentarz