Tematy prac magisterskich z Marketingu. Przykłady i wskazówki.
Tematy prac magisterskich z Marketingu odnoszą się do różnych zagadnień związanych z tzw. marketingiem mix (na który składają produkt, promocja, cena i dystrybucja). W poniższym artykule przedstawimy przykłady tematów z tej dziedziny. Udzielimy tutaj również ciekawych wskazówek. co do wyboru problematyki swojej pracy dyplomowej.
Po pierwsze wybrany przez Ciebie temat pracy magisterskiej z Marketingu musi być zgodny z Twoimi planami zawodowymi. Jeśli przykładowo planujesz pracować w marketingu internetowym, to najlepiej napisz swoją pracę dyplomową o promocji produktów lub usług w Internecie. Twoja praca dyplomowa powinna być ściśle zespolona z Twoimi ambicjami zawodowymi.
W poniższej tabeli prezentujemy przykładowe tematy prac magisterskich z zakresu Marketingu. Być może, któryś z nich spodoba się Tobie na tyle, że zdecydujesz się o nim pisać swoją pracę dyplomową.
Wpływ marki na preferencje konsumentów. |
Marketing bankowy, na przykładzie kampanii promocyjnej danego banku. |
Skuteczne wykorzystanie marketingu narracyjnego. |
Wykorzystanie marketingu relacji na przykładzie danej firmy. |
Skuteczne wykorzystanie marketingu narracyjnego. |
Rola i znaczenie ceny w działalności marketingowej. |
Przekaz podprogowy i jego wykorzystanie w nowoczesnym marketingu. |
Badanie efektywności reklamy internetowej na konkretnym przykładzie. |
Projekt strategii marketingowej dla firmy o profilu produkcyjno-handlowym. |
Wykorzystanie badań marketingowych przy planowaniu przedsięwzięć biznesowych. |
Analiza efektywności działań z zakresu Influencer Marketing. |
Jak widać, ciekawych zagadnień w marketingu nigdy nie brakuje. Jeśli masz problem z wyborem odpowiedniego tematu, to zawsze możesz zgłosić się do swojego promotora. On na pewno pomoże Tobie wybrać odpowiednie zagadnienie. Promotor ma bardzo bogatą wiedzę merytoryczną i warto z niej skorzystać.
Tematy prac magisterskich z Marketingu. Ogólne rozważania.
Tematy prac magisterskich z Marketingu są często naprawdę bardzo fascynujące oraz praktyczne. Najlepszym rozwiązaniem jest na pewno pisanie pracy dyplomowej o rzeczy, której możesz doświadczyć w praktyce. Tworzenie pracy dyplomowej o zagadnieniu czysto abstrakcyjnym, raczej nie pomoże Tobie w karierze. Jak pisał starożytny filozof Plotyn „wiedza, jeśli nie determinuje działania, jest dla nas martwa”. Pracę magisterską z Marketingu powinno się traktować jako początek swojego życia zawodowego.
Najlepiej już podczas studiów szukać pracy w marketingu. Nie od dziś wiadomo, że największą wartość ma wiedza zdobyta podczas realnego działania. Podobnie, jak stal hartuje się w ogniu, tak dobry marketingowiec kształtuje się podczas prowadzenia realnych działań marketingowych. Jak mówi arabskie przysłowie „najlepszą szkołą jest doświadczenie”.
Warto zapoznać się z portalem internetowym:
Prace magisterskie po angielsku